Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Mától a BKV kamerás megfigyelőrendszert tesztel egyes járatain

Mától a BKV Zrt. folyamatosan "fedélzeti" kamerával rögzíti a jármű belsejében történő eseményeket - kísérleti jelleggel - egy villamoson, valamint egy autóbuszon. Ennek célja az elmúlt időszakban tapasztalt, a járművezetők ellen irányuló erőszakos cselekmények megelőzése, valamint az utasok és a járművezetők biztonságának fokozása.

Az elmúlt időszak sajnálatos eseményei - a BKV dolgozókat érő támadások - határozott fellépést kívánnak a közlekedési vállalattól. Dr. Kocsis István, a Társaság vezérigazgatója ezért felgyorsította azokat a lépéseket, amelyek a járművezetők, jegyellenőrök biztonságát és védelmét szolgálhatják, ezért - többek között - elrendelte a járművekre is kiterjesztett kamerás megfigyelőrendszer teljes körű bevezetésének azonnali vizsgálatát.

40 Tovább

Ha nincs le- vagy felszálló, nem áll meg a villamos

A BKV újabb energiatakarékos és egyben utasbarát lépésével kapcsolatosan a következő tájékoztatással találkozhat az utazóközönség február 1-jétől az 59-es és az 59A villamos vonalán, március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon: "Felhívjuk tisztelt utasaink figyelmét, hogy a villamos csak abban az esetben áll meg a megállókban, ha a leszállási szándékot előre jelezték, vagy a megállóban felszálló utas várakozik. Kellemes utazást kívánunk!"

Egyelőre kísérleti jelleggel, a BKV Zrt. leszállásjelzővel felszerelt villamosai csak akkor állnak meg a megállóhelyeken, ha ott felszálló utas várakozik, vagy a járművön előre jelezte valaki leszállási szándékát. 2009. február 1-jén üzemkezdettől elsőként az 59-es és az 59A villamos vonalán vezetjük be az utasbarát és egyúttal energiatakarékos intézkedést, majd március 1-jétől a 2-es villamosok déli szakaszán, valamint a 24-es és 52-es villamosokon. (Farkasrét, Márton Áron tér irányban az Apor Vilmos téren, valamint a Könyves Kálmán körút irányban a Haller utcánál mindenképpen megállnak a villamosok)

Bár több villamos-vonalon jelenleg is csak szükség esetén nyitják ki az ajtókat, az új intézkedés következtében - a téli hidegben - az Utazóközönség számára még komfortosabb szolgáltatást nyújt a BKV Zrt., emellett még energiát is megtakarít.

Az újítás sikerének érdekében Utasainkat arra kérjük: továbbra is idejében jelezzék leszállási szándékukat, illetve az érintett járatok menetrendjéből tájékozódjanak az egyes megállókból történő indulási időpontokról.

2009. január 30.
BKV Zrt.

97 Tovább

Egy szőke nő a BKV legjobb buszvezetője

A BKV-figyelőt rengeteg kritika éri a publikált észrevételek miatt. Többen panaszkodnak arra, hogy a blogon csak a negatív észrevételek jelennek meg, pozitívak sosem. Mivel a blog teljesen interaktív (tehát az olvasók észrevételeire épül), arról is ti döntötök, mit olvasnak mások, és ezek közül mennyi észrevétel pozitív. Sajnos nagyon kevés pozitív észrevételt kapok e-mailben, és ami jön, az is rövid, így önálló postként nem felhasználható. Most egy csokorba szedtem őket, és egyszerre olvashatjátok az elmúlt hetek terméseit:

Tisztelt BKV!

2008. november 19-én, délután utaztam a 47-49V busszal (az Etele tér és a körtér között), amit egy szőke hajú, hölgy vezetett. A busz száma: 04.47 volt.

Buszvezetőjük szerintem cégük egyik példaképe lehetne. Minden elismerésem azoké a nőké, akik munkahelyükként a BKV-t választják, az Ikarus kormányát tekergetik. Nem könnyű munka ez, rengeteg odafigyelést, és energiát igényel. Munkatársuk az összes női vezetés, és szőkenős viccet 10 perc alatt megcáfolta, ugyanis gyorsan, pontosan és biztonságosan vezetett, odafigyelt az utasokra.

Minden olyan utast megvárt, aki a busz felé futott, a felszálló utasokat nem sürgette az indulásjelző szabálytalan használatával. A busz után szaladó utasok bevárásával is tudta tartani a menetrendet, egy perc késést sem szedett fel. Tehát, teljesen utasbarát volt.

Kérem, hogy munkatársukat részesítsék munkáltatói dicséretben, és ezzel ismerjék el munkáját, ösztönözzék arra, hogy továbbra is ilyen utasbarát módon végezze munkáját.

Kérem a fejleményekről tájékoztassanak!

M.

43 Tovább

Járműfelújítás

Helló!

Renszeresen olvasom a BKV figyelőt, és a sok kritika közé szeretnék beszúrni egy pozitív élményt is. Mert bizony ilyenből is van sok.

Elsőnek szeretnék szólni, az igen nagy számú frissen fényezett és kívülről-belülről helyrepofozott villamosoról amikre jó ránézni, annyira szépek. Talán, ha naposra fordul az időjárás akkor többen is észre fogják őket venni. Habár a unatkozó emberhulladékok miatt ezeken is azonnali jelleggel tűnnek fel és sokasodnak a karcolások és a tag-ek. De akárhogyis nézzük. Most szépek, és jó velük utazni!

Ugyanide kapcsolódik a másik észrevételem, hogy sok metrókocsi úgyszintén megújúlt. Én csak a hármas vonalán utazom, de nem egyszer tapasztalom, hogy szinte festékszagú frissen fényezett szerelvény gördül ki az alagútból. Sőt, néha elgondolkodtam, hogy kitört-e az üveg, vagy "csak" alaposan lemosták.

És észrevették, hogy a latyakos idő végeztével milyen gyorsan lemosták a buszokat?

Van miért szidni a BKV-t de ezért egy kövér pirospontot megérdemel.

Tisztelettel: PacsoT
23 Tovább

Két pozitív tapasztalat

Kedves Figyelő!

Igen kellemes utazásban volt részem ma este (2008.01.17), köszönhetően az 1271-es számú V149-es busz sofőrjének. A buszvezető ugyanis a következő üdvözléssel indult el a Deák térről: "Minden kedves utasunknak kellemes utazást és szép estét kívánok! Első megállónk az Astoria."

A hangnem végig megmaradt, nem csak a megállókat mondta be lelkiismeretesen, de az átszállási lehetőségekre is felhívta az utasok figyelmét. Még arra is futotta a fiatal sofőr kedvességből, hogy a végállomáson elköszönjön tőlünk. A hangján érezni lehetett, hogy nem valami sablonszöveget mormol unottan a mikrofonba, hanem komolyan az a szándéka, hogy kellemesebbé tegye a csütörtök esténket.

Talán egyesek a blog színvonalának zuhanásaként értelmezik, ha beteszed ezt a levelet, mondván, ilyen apróságokkal nevetséges foglalkozni, mikor olyan nagy gondok vannak a BKV körül. Szerintem a jót is fontos megbeszélni, még akkor is, ha "apróságnak" tűnik.

Ezzel a kedvességével a buszvezető visszaadta az életkedvemet egy idegtépő és fárasztó nap után. Ezúton is szeretném megköszönni Neki!

Üdv,
Fantom
Hasonló:
Ma 17:45 körül a Kálvin téren furcsa dolog történt velem. Bérletért álltam sorba az aluljáró jegypénztáránál, és a következő megfigyeléseket tettem:

1. A sor gyorsan haladt.
2. A kihangosító működött, méghozzá megfelelő hangerőn és minőségben
(nem recsegés, nem éteri neszek, de nem is fülsértő).
3. A pult mögött egy nagyon kedves középkorú hölgy ült.
4. Aki mindenkinek köszönt, és a tranzakció végeztével további szép
estét kívánt.
5. És az előttem álló vidéki emberkétől megkérdezte, hova megy, és
mivel elég volt a szakaszjegy az utazásához, a kért vonaljegyekhez
képest több száz forintot spórolt neki.

Ilyen is van! Le a kalappal!

up
34 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek