Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Bérletet hamisít a pénztáros

Mindenki tudja, hogy a BKV bérlet érvénytelen, ha az utas, vagy bárki más, javít az érvényességi idején. Vajon mi van akkor, ha a pénztáros teszi ugyan ezt?

Kedves BKV-figyelő!

Rendszeres olvasója vagyok blogotoknak de a legújabb levelekhez nekem is volna egy történetem. A cikk amihez az én történetem kapcsolódik az a bérletre kézzel ír a bérletpénztáros. A történet egyszerre vicces és rémisztő. Szóval a story:

2008.08.07.-én Békásmegyeren vettem két 30 napos bérletett, egyet 7.-étől, a másikat 11-étől kértem. Az elsővel nem is volt semmi különleges, na de a másik! J Az ugye aug.11.-től szept.10.-éig lett volna érvényes, idáig rendben is volt a dolog, na de nem látszódót szept.10-e, csak az, hogy szept.1. Miután lepecsételte a hölgy már láttam, hogy valami nem stimmel, mert Ő is megnézte, majd a másik alá csúsztatta. Gondoltam biztos rosszul láttam, majd meglessem, ha megkaptam.

Fizettem, visszaadott és a bérleteket is oda adta, egyben a pénzzel, közéjük csúsztatva. Nem léptem el a pénztártól, hanem kikerestem a kupacból az ominózus bérletett. Hát NEM látszódót a vége dátum rendesen, sőt alig volt kivehető a 0.

Azonnal jeleztem a hölgynek, hogy ez nem stimmel, mire ő közölte, hogy az jó.

Mondom: Nem, mert nem látszik.

Mire visszakérte és TOLLAL a PECSÉTELÉS mögé rajzolt egy 0!!! Visszaadta és szólt volna a következőhöz, mire megint közöltem vele, hogy ugye ezt nem gondolja komolyan?! Ekkor már kicsit „kivolt” és csatlakozott rövid és hevenyészett társalgásunkhoz egy kolléganője, aki – mily meglepő – szintén azt állította, hogy ez teljesen jó így.

Pechjükre érveik súlya nem rogyasztotta meg vállam. A történet vége, egy rendesen pecsételt bérlet, mely olvasható.

A Ferenc körúton megkérdeztem egy ellenőr hölgyet, hogy Ők elfogadták volna, ha egy ilyen bérletett mutattok, mire a válasz: „Muszáj, mert nem képesek a bérlet pénztárosok megjegyezni, hogy csak a pecsételt a jó. Ebben az esetben a pénztárosnak, ha látta, akkor nem lett volna szabad kiadnia, ha meg nem, akkor miután ezt jelezték felé, azonnal vissza kellett volna vennie és stornóznia.”

Üdv.: P. Rajmund

32 Tovább

Hat napos a BKV hetijegye

Elrontott bérletekről sok post született már a BKV-figyelőn. Megesik, hogy a pénztáros a kezdőnapból nem tud kivonni egy napot, cserébe egy nappal kevesebbet használhatja az utas a bérletét. Olyat is láttunk már, hogy nem szarakodott a kivonással a pénztáros, ráírta hogy 6-tól 6-ig érvényes, oszt' kész. Na de, hogy valaki 7-ig ne tudjon elszámolni, az szomorú. Vajon egy 8250 Ft-os bérlet vásárlásakor a 10 ezresből hogy ad vissza? A levél hajtás után olvasható.

59 Tovább

Szándékosan zárják be az összes pénztárat?

Nem szokásom a bliccelő utasokat védeni, de most mégis megteszem. Szerintetek mit csináljon azaz utas, akinek 2 évre visszamenőleg az összes bérlete megvan, lejárt a bérlete, venni szeretne, de nem tud? Egész nap kölcsön jeggyel utazik, majd mégis megbüntetik? Egy fiatal lány rohanó, szenvedő hétköznapja alant.

Tisztelt BKV, és BKV figyelő!

A mai napon jártam a BKV ügyfélszolgálatán pótdíjbefizetés céljával, amit sikeresen véghez is vittem. Bár nem fizettem szívesen a cégnek, mégis megtettem, elvégre nem akarok én nagyobb balhét. A büntetés módjával azonban vannak fenntartásaim.


A történet elején leszögezném, hogy, nappali tagozatos tanuló vagyok, emellett dolgozom, így napi szinten igénybe veszem a BKV járműveit, mindezt diák havibérlettel. Fontos még, hogy kb. 165 centi vagyok, kb. 58 kiló, tehát nem egy nagy darab leányzó,és napi szinten járok irodába dolgozni, ahova bár nem kihívóan, neméiképp elegánsan és csinosan öltözve járok be. A bérleteimet kb. 2 évre visszamenőleg be is tudom mutatni, minden elrakok ami 'hivatalos szervvel' áll kapcsolatban, nem véletlen. (A jelenlegi bérletem száma: 469074/001, az ez előttié 883658, csakhogy véletlen se lehessen ebbe belekötni.)


Július 14.-én reggel vidékről jöttem fel másodmagammal, az előző bérletem július 13.-al lejárt. Reggel 5.40 körül szálltunk fel a 200-as számú, ferihegyi buszra, ahol mindketten jegyet lyukasztottunk 5.41-or, bár nálam nem, de a kísérőmnél volt két jegy. 6 óra körül értünk a kőbánya-kispesti végállomásra, ahol én bérletet, a kísérőm pedig napijegyet szándékozott venni. Sajnos siettünk, így nem volt időnk kivárni, amíg a 6 órakor nyitó pénztár kinyit, így, 6.05 perckor (!). Az ismerősömnél szerencsére volt egy 10-es jegytömböt, amiből Ő és én is lyukasztottunk 1-1 jegyet. Természetesen a jegyellenőrök már munkába álltak, a jegypénztárnak még nem sikerült kinyitni. Ezután Ő a Deák Ferenc térnél átszállt, magával vitte a gyűjtőtömböt, míg én a Dózsa György úti megállóig utaztam, haza, zsebemben a jeggyel.. Mikor megérkeztem, szándékomban állt beszerezni a bérletemet, lévén, hogy délután fél2 körül és azután egész nap szükségem lesz rá. Ezért először a jegypénztárhoz sétáltam, keresve a nyitva tartást, ekkor beugrott, hogy bár a bérletfajták változtak, a nyitva tartás nem, és csak hónap 2.-10.éig van nyitva. (Logikus.) Viszont van a megállónál egy bérlet-árusító bódé is, visszamentem ehhez, kerestem a nyitva tartást, kevés sikerrel. Ugyanis az egész bódén nem találtam, és a 'zárva' felirat is egy tollal megrajzol A4-es papírlapon volt feltüntetve. Kedves. Nem idegesítettem magam, gondoltam, hogy délután kicsit hamarabb elindulok, számítva az esetleges sorokra, mivel napközben nyitva szokott lenni a bódé.

Zárva

41 Tovább

Keményen megszívatta az ügyfélszolgálat az utast

Kedvenc közlekedési cégünk a napokban ünnepelte az idén elfogott 300 ezredik bliccelőt, akit ezennel mi is köszöntünk. A BKV-t nagyobb számban használják fizető utasok, akiket mindig próbálnak megszívatni. Katalin olvasónk ismerősének vett bérletet, amit vissza akart váltani, ugyanis félretájékoztatták. A bérletet persze sehol sem váltották neki vissza, annak ellenére sem, hogy vissza kellene. /Aki blicceli,ilyen problémája tuti nem lesz:)/.

Kedves BKV-figyelő,

A következő, kafkai történetbe illő eset történt meg velem:

Egy külföldi, EU állampolgár ismerősöm fog a közeljövőben Budapestre érkezni, hogy hosszabb időt töltsön itt, érvényes, külföldi diákigazolvánnyal rendelkezik. A BKV honlapon nem találtam információt arról, hogy EU államok diákjai igénybe vehetik-e a diákkedvezményt, erre vonatkozóan sem megengedő, sem tiltó információt nem olvastam a tájékoztatók között (ellentétben a 65 év felettiek kedvezményével, ahol külön megemlítik, hogy azt EU állampolgárok is igénybe vehetik) sem magyarul, sem angolul. Ezért felhívtam az ügyfélszolgálatot, ahol egy hölgy arról értesített, hogy igénybe vehető a diákkedvezmény EU-s országok diákjai számára (ezt a beszélgetést az elhangzott információ szerint rögzítették, 2008.06.27-én történt).

Ezen információ birtokában múlt hét pénteken, 2008. július 11-én megvettem előre a diákbérletet az ismerősöm számára egy bérletárusító ’bódéban’ az Arany János utcai megállónál, de szerettem volna írásban is látni valamilyen hivatalos tájékoztatóban, hogy valóban érvényes a kedvezmény. Ezért, a BKV honlap teljes tartalmának újbóli, eredménytelen átolvasása után ismét telefonáltam az ügyfélszolgálatra, hogy megkérdezzem, hol találhatom meg az erre vonatkozó írásos információkat. Egy újabb hölgy azonban arról informált, hogy csak nemzetközi diákigazolvánnyal vehető igénybe a diákkedvezmény (ezt a beszélgetést nem rögzítették, vagy arról nem informáltak).

Az ellentmondó információk miatt úgy döntöttem, hogy visszaváltom a diákbérletet. Erre minden elérhető információ alapján lehetőségem kellett volna, hogy nyíljon, hiszen több mint egy hét volt még hátra az érvényessége kezdetéig. A már említett Arany János utcai ’bódéban’ azonban az eladó hölgy nem volt hajlandó a visszaváltásra, és nem tudta megmondani, hol tudnám ezt megtenni. Illetve beküldött a metró állomásra, ahol pénztár nem, csak forgalmi ügyelet működik. A forgalmi ügyeleten azt az információt kaptam, hogy semmit sem tudnak tenni, ’szerintük’ csak az Akácfa utcai Központi Jegy- és bérletpénztárban válthatom vissza a bérletet. Ez azonban számomra nem érhető el kényelmesen, és nem is nagyon hittem el, hogy valós az információ, ezért felhívtam a Központi Jegy- és bérletpénztárat, ahol arról tájékoztattak, hogy BÁRHOL vissza kell, hogy váltsák a bérletet. Ezért a következő útba eső állomáson, a Deák Ferenc téren, a jegypénztárban próbálkoztam. Itt az eladó hölgy arról tájékoztatott, hogy mivel bérletárus bódéban vettem a fölöslegessé vált bérletet (ez számára látható abból, hogy tintával írták rá a dátumot), ahol viszonteladók dolgoznak, ő nem válthatja vissza. Ugyan nem értettem, hogy ha a nyugtán a BKV szerepel, akkor miért nem válthatja vissza a BKV, és azt sem, hogy honnan kellene tudnom a BKV és viszonteladói közötti különbségről, de hallgattam rá és tettem egy újabb próbát a Deák téri ’bódéban’, ahol egy fiatalember szintén azt közölte velem, hogy nem tudja a bérletet visszaváltani valamilyen sorszámok miatt, csak ott válthatom vissza, ahol vásároltam, ott viszont szerinte biztosan. Megadott egy telefonszámot is (a viszonteladóét), ahol érdeklődhettem volna a saját telefonszámlám terhére, itt azonban senki sem vette fel a telefont. Végül egy harmadik metró állomáson sikerült visszaváltanom gond nélkül a bérletemet, amelyet csakis azért vettem meg, mert a BKV-tól először kapott információk alapján azt gondoltam, fel tudja használni az ismerősöm. Így végül happy enddel végződött a történet, de végtelenülkimerített, és azt gondolom, sokkal kevesebb utánajárással meg kellett volna oldódnia a problémámnak.

Apró adalék, hogy írtam e-mailt is a BKV ügyfélszolgálatára a diákkedvezmény igénybe vételéről 3 munkanappal ezelőtt, erre várom az írásos választ, azt gondoltam, gyorsabban reagálnak. Kíváncsi lennék, hogy ha ugyanezt a kérdést külföldi ismerősöm szerette volna közvetlenül megérdeklődni, akkor kapott volna-e információt…

Egyébként nincs komoly bajom a BKV-val, sokat használom és sok fejlődést tapasztaltam az utóbbi időszakban. Azonban ha a BKV minden második, honlapján megjelentetett közleménye arról szól, hogy végtelenül utasbarát vagy az szeretne lenni, akkor úgy gondolom, van még hová fejlődni.

Üdvözlettel: Bodnár Katalin

0 Tovább

Kurtítja a pénztárak nyitvatartását a BKV?

Mikor a BKV bevezette az új bérletet, sorra jelentek meg cikkek az Indexen és máshol, hogy hónap elején kevesebb pénztár üzemel, amik rövidebb ideig tartanak nyitva. Ez azért volt jó, mert a BKV így akarta rátukmálni az emberekre az új bérletet, így akarta elérni, hogy mindenki hónap közepén vegye meg. Most sincs ez másképp:

Kedves Figyelő!

Úgy gondoltam, megosztanék Veletek egy észrevételt. Néhány nappal ez előtt észrevettem, hogy lejárt a bérletem. Ez hétfő este volt, másnap reggel 9-re pedig orvoshoz kellett mennem, amit 3 átszállással tudok megoldani. Mivel a Pöttyös utcánál nincs jegy-és bérletpénztár (!), ezért reggel korábban indultam el, hogy majd egy megállót lesétálva az Ecseri útnál vásároljak bérletet.

(Hozzátenném: diákból vagyok, nem élek a szüleimmel, alkalmi munkákból illetve a párom segítségével tartom el magam, és a szülői támogatás is véges, kiadás viszont van bőven, ennek ellenére már hat éve nem volt olyan hónap, hogy ne lett volna érvényes bérletem. A 3.250 Ft-ot egyáltalán nem tartom soknak a bérletért - sőt -, hiszen nap mint nap maximálisan kénytelen vagyok kihasználni a BKV szolgáltatásait, de így is előfordul, hogy csak szűkösen jön ki a költségvetésemből.)


Ezen az ominózus napon úgy indultam el, hogy még 5 nap volt a fizetésemig, és fillérre ki voltam számolva: annyi volt nálam, hogy ki tudjak fizetni egy bizonyos orvosi vizsgálatot, és hogy meg tudjam venni a szóban forgó bérletet, plusz kb 150 forint. A Pöttyösnél a Relay-ben csak vonaljegyet lehetett kapni, arra pedig nem futotta, ezért azzal nem is próbálkoztam. A sétával sem volt különösebben bajom, hisz időben indultam el. Az Ecserinél fogadott az első nagyobb meglepetés: A bérletpénztár zárva. Nagyszerű, gondoltam magamban, 8 óra, csúcsforgalom, így mégis hol vegyen a környék lakója bérletet?! Semmi gond, továbbcammogtam a Népligetig, ekkor már kissé késésben voltam, hiszen ezzel mégsem számoltam, de bliccelni nem állt szándékomban. A Népligetnél a látvány már kevésbé lepett meg: az egy szem működő kasszánál legalább 25 ember várakozott. Ettől nagyon bepipultam, és úgy döntöttem, lesz ami lesz, felszállok a következő villamosra és kénytelen leszek kb. 8 megállót bliccelni. Nyilván most is lesz olyan, aki csak a "bliccelést" veszi észre az egész cikkből - annak csak gratulálni tudok - , de egyszerűen nem engedhettem meg magamnak, hogy ennyit késsek. Még akkor sem, ha én utálom legjobban azt az érzést, amikor tisztában vagyok vele, hogy helytelenül cselekszem. Kérdezném, hogy ha a BKV nem biztosít normális lehetőséget a bérletvásárlásra, akkor miért én vagyok a hibás? Hazafelé már nem kellett rohannom, így volt időm elsétálni a Bosnyákig, kivárni egy kisebb sort és megvenni a bérletet. Persze ez az egész nem bosszantana ennyire és most nem lenne téma, ha mondjuk a Pöttyösnél lenne bérletpénztár, vagy legalább az Ecseri úti ne lett volna zárva. És még így is "szerencsém" volt, mert az 1-esen nem volt ellenőr.

67 Tovább

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek