Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

"Majd magamnál jól befűtök, az utasok meg fagyjanak meg!"

Nikolett semmi rosszat nem akart, csak felszállni a végállomáson várakozó buszra. Véletlenül az összes ajtót kinyitotta, emiatt a buszvezető - olvasónk állítása szerint - kollektív büntetést mért az utasokra: az indulásig nyitva hagyta valamennyi ajtót. Csak egy gombnyomás lett volna visszazárni őket.

2013. január 13-án, délelőtt hazafelé indultam barátomtól. Az Örs vezér terén vártam a 169E jelzésű buszt, pár perc múlva meg is érkezett, ám amikor beállt, minden ajtaját csukva hagyta. Láttam, hogy a sofőr egy idős bácsival beszélget. Azt hittem - mivel már sokszor előfordult ilyen -, hogy pár percig csak áll a megállóban majd elhajt és egy másik busz fog beállni a helyére és az viszi el az utasokat.

Az első ajtónál vártam, amikor láttam hogy az idős bácsi mutogat, hogy nyomjam meg a gombot. Megnyomtam a gombot, felszálltam a buszra és egy szakállas, barna hajú, szemüveges, középkorú férfi állt előttem, lenéző tekintettel csóválva a fejét: ő volt a sofőr.

Rögtön megjegyezte gúnyos és kioktató hangnemben: "Jó, hogy az első ajtónál nyomta meg a gombot, látja most minden ajtó kinyílt maga miatt. Tudja, azért volt zárva az összes ajtó, mert fűtöttem a buszt". Elnézést kértem tőle, mondtam, hogy nem tudtam, azt hittem, nem szállít utasokat. Erre a szavamba vágott idézem: "Tudja mit, nem érdekel, majd magamnál jól befűtök, az utasok meg fagyjanak meg!"

Teljesen ledöbbentett, amit a férfi mondott; közöltem vele, hogy szerintem nekem nem kéne tudnom, hogyha az első ajtót kinyitom, a többi ajtó is automatikusan kinyílik, de már nem is figyelt rám, mintha ott sem lettem volna, az idős férfival beszélgettek tovább.

Leültem egy székre, gondolkoztam, de egyszerűen nem tudtam hova tenni a dolgot. Azért mert az egyik utas - jómagam - felidegesítem akaratlanul is a sofőrt, ezért a többi utast is "bünteti"? Azokat, akik havonta megveszik a méregdrága bérleteket vagy jegyeket, erre meg egy idegbeteg vezető miatt - ha úgy dönt - fűtetlen busszal kell utazniuk télen?

A sofőr komolyan gondolta, amit mondott, az utasokra tényleg "kollektív büntetést" szabott ki, a maradék 8 percben minden ajtót nyitva hagyott és nem fűtött; mondanom sem kell január közepén nem volt valami kellemes.

Mellesleg, könnyű ocsmány, lekezelő hangnemben beszélni egy 160 centis, 20 éves lánnyal. Nem emeltem fel a hangomat - vele ellentétben -, elnézést kértem a "nagy" hibáért amit elkövettem, (szerintem neki egy gombnyomás, hogy újra bezárja az ajtókat...), tehát szerintem szükségtelen volt ez az egész kollektív büntetés és minősíthetetlen viselkedés, amit a sofőr produkált.

Tehát üzenem a BPI-917 rendszámú, 169E jelzésű busz vezetőjének, aki az Örs vezér teréről 9:54-kor indult Pécel felé - ha netán olvasná ezt az oldalt -, hogy legyen szíves, ne a becsületesen fizető utasokon töltse ki az esetleges magánéleti problémáit, pszichológiai gondjait.

Ha ennyire nem szereti az embereket, nagyon pályát tévesztett, keressen egy olyan munkát, ahol nem kerül kapcsolatba emberekkel, vagy szedje össze magát, és adja meg a kölcsönös tiszteletet embertársainak.

39 Tovább

Megvárta a buszhoz futó idős utast a 124-es vezetője

Olvasónk, Miki, a pénteken publikált pozitív hangvételű bejegyzésünk után döntött úgy, hogy most vasárnapi tapasztalatait megosztja veletek. Az alábbi történet főszereplője a 124-es busz vezetője, aki olvasónk szerint a lehetőségekhez képest maximális odafigyeléssel végezte a munkáját, és több ponton is odafigyelt arra, hogy a buszán utazó emberek kellemesen érezzék magukat. Úgy gondolom, hogy az ilyen hétköznapi esetekről is meg kell emlékezni, így lehet ugyanis ösztönözni a BKV dolgozóit a jó cselekedetre, az utasokat pedig arra, hogy a jóra is figyeljenek fel, ne csak a rosszra. Íme a levél:

Kedves BKV-figyelő!

A pénteki posztot olvasva ugrott be egy most vasárnapi történet, amiben noha semmi rendkívüli nem történt, mégis összességében feltűnt, hogy milyen is az, amikor normálisan áll hozzá valaki a munkájához. Végül a pénteki, jó fej garázsmenetes buszos adta az inspirációt, hogy a magam történetét megírjam - aztán ha úgy érzed, nem üti meg az "érdemes szólni róla" szintjét, hát legfeljebb nem közlöd.

16 Tovább

Fagyoskodnak az utasok a fűtetlen buszokon

Rengeteg panaszt kapunk a BKV fűtetlen buszai miatt. Az új Volvókon épp olyan hideg van, mint a régi Ikarusokon. Ülni nem lehet, mert felfáznak az utasok, kapaszkodni is alig tudnak, mert a kezük hozzáfagy a jéghideg csőhöz. Miért nem fűtenek? Panaszlevél a kép alatt.


Megjött a tél (Zoltán képe a 148-as buszról)

Tisztelt BKV-figyelő!

Minden reggel (vagy inkább hajnalban, mert még teljesen sötét van) a 98-as busszal járok dolgozni, amelyiket egyáltalán nem fűtik. Más közlekedési lehetőségem sajnos nincs. A busz kegyetlenül hideg, és az ülések is. Az emberek szájából, ha beszélnek, pára jön ki, kapaszkodni kesztyű nélkül lehetetlen, mert odafagy az ember keze.

Egy anyukát láttam, aki a bölcsődébe szállítja a pici gyermekét, magához szorította a kicsit és egy takaróval betakarta hogy ne fagyjon meg.

138 Tovább

Új ajtózáródási rendszert vezet be a BKV

A BKV-nál ismét feltalálták a spanyol viaszt: A Combino villamosokon először kikapcsolták az automatikus ajtózáródási rendszert, mert a cég szerint felesleges volt, és a budapestiek nem tudták volna használni. Most visszakpacsolták és kampányolnak, hogy mennyire jó fejek.


A BKV közleménye:

Tisztelt utasaink!

A Combino villamosokon, a 4-6-os vonalán új ajtózáródási rendszert vezetünk be. Az ajtókat jelenleg a járművezető egyedi, vagy központi nyitással tudja működteti. Az ajtó mindkét esetben a le-és felszállás befejezése után nyitva marad.

Az új ajtózárási rendszer szerint az ajtóknál elhelyezett fotocellák érzékelik az utascsere befejezését, majd 4 másodperccel később az ajtó automatikusan becsukódik. Ezt követően a bezárt ajtókat a leszállásjelző gombbal vagy külső ajtónyitó gombbal mindaddig ki lehet nyitni, amíg a jelzőgombok világítanak.

87 Tovább

Megfőnek az utasok a régi buszokon

Nem tudom, hogy néhány éve az Ikarus 412-es buszokat miért kicsi (10-15 centis) billenő ablakokkal rendelték meg. A kis nyílásokon alig jön be levegő, az utastér hőmérséklete megközelítheti a 35 fokot is. A 435-ösökön nyáron a fűtés is megy, mert a motor hűtővizét a fűtésrendszeresen keresztül az utastérbe vezetik. A ZIU trolikon sem jobb a helyzet, a meleg levegőt ott is az utastérbe nyomják:

Hello BKV-figyelő!

Azért írtam nektek,  hogy leírjam, hogy milyen állapotok vannak a 74-es trolinak  nevezett szauna-járgányokon. A szép új, 5 éves Ikarus 412-es alacsonypadlós trolikon a kinyitható ablakfelületek nagyon kicsik, és ez alapból már kevesebb szellőzést biztosít, de az ablakok többsége már nem is nyitható ki, mert beragadt, szorul, stb. Így meg lehet főni az utastérben. A másik probléma, hogy a ZIU típusú szovjet járgányok fűtenek a 35 fokban is. A ZIU-kon- ez úgy van megoldva, hogy van egy kapcsoló az aljukon, és amikor aknára viszik őket lehet választani, hogy kifelé, vagy az utastérbe fújja a meleget. Nos, a ZIU-k befelé fújják a meleget így az utasok a 35-40 fokhoz kapnak még +5-10et.

A garázsban valamiért nem képesek arra, hogy a kapcsolót átállítsák hogy ne az utasok süljenek ropogósra a trolin. Miközben az utas ugyebár kit szidjon, a hülye sofőrt szidja, hogy ekkora melegben mért fűt a troli mikor ígyis ájuldozni lehet, de a sofőr erről meg nem is tehet.

Üdv: Cs.D.

97 Tovább
«
12

BKV-figyelő

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek