BKV-figyelő

Befoltozzák az Ikarus kilyukadt gázolajtartályát

16Ápr

Címkék: bkv, budapest, busz, vezető, hiba, műszaki hiba, bkk, válasz, sajtószoba

Anyagfáradás miatt lyukadt ki annak az Ikarus busznak az üzemanyagtartálya, amit múlt szerdán mutattunk be nektek. Bár a BKV rendszeresen ellenőrzi a tartályokat, az ilyen balesetek szerintük nem megelőzhetőek. Itt jegyezném meg, hogy a BKV hivatalos állásfoglalása szerint sem hibáztak a képen háttal álló buszvezetők. Szabályszerűen jártak el, hiszen a komolyabb baleset elkerülése végett biztosították a helyszínt.

Tisztelt Gál Mihály!

A BKK-nak küldött megkeresésére az alábbi tájékoztatást adjuk:
 
A blogon megjelent BPI-532 rendszámú, 1992-es Ik-260-as busz jelzett gázolaj-folyását az acél gázolajtartály kb. 8 centiméter hosszú elrepedése okozta.
 
A BKV Zrt. járműveit, így azok üzemanyagtartályát is a fenntartásuk során rendszeresen ellenőrzi, a feltárt hibákat pedig kijavítja. A meghibásodott, kilyukadt tartályokat szerződéses partnereikkel javíttatják, mivel ez a megoldás jelentősen kedvezőbb áron történik, mint egy új beszerzése.
 
A konkrét esetben a repedés oka anyagfáradás volt, amely normál karbantartással nem megelőzhető. Az ilyen jellegű meghibásodás egyébként – még az elöregedett járműpark mellett is – rendkívül ritka, éves szinten mindössze 1-2 alkalommal fordul elő. Ugyanakkor, mint az a képen is látható, és a bejegyzés írója is megállapította, a balesetveszély elkerülése érdekében a járművezető a helyszínt biztosította, a jármű garázsba küldését követően pedig az FKF a kifolyt gázolajat az eseményt követően, rövid időn belül feltakarította.
 
Üdvözlettel: BKV Zrt.

Reblog hírfolyam | Like hírfolyam

BKV-figyelő


Király Dávid vagyok, várospolitikai szakújságíró. Csaknem tíz éves pályafutásom során foglalkoztam várostervezéssel, várostörténettel, örökségvédelemmel, építészettel, de a legtöbbet - természetesen - a közösségi közlekedéssel. Most is ezt teszem. Figyelek.

Elődöm, Gál Mihály 2007 júniusában azért indította a BKV-figyelő blogot, mert megelégelte, hogy a BKV akkori vezetése nem foglalkozott megfelelően az utaspanaszokkal, az utasok észrevételeivel. Célja a bloggal nem volt más, mint a budapesti tömegközlekedést igénybevevők véleményét a köztudat és a BKV vezetői elé tárni, annak érdekében, hogy a közösségi közlekedés fejlődését az utasokkal közösen elősegítsük.

A blognak (és a szerzőknek) nem célja a BKV és a BKK lejáratása. Mi azt szeretnénk, ha a két érintett cég vezetése az itt felvetett hibákból tanulna, és javítana rajtuk, hogy az utasok elégedettebbek legyenek.

Ha kérdésed, észrevételed, panaszod van akkor keress meg a bkkfigyelo@outlook.com e-mail címen! A leveled beérkezése és a publikálás között akár több nap is eltelhet. A blog szabályzatát ide kattintva, a moderálási alapelveinket pedig itt érheted el!

Amennyiben a BKV-figyelőn sértő tartalmat, hozzászólást talál, kérjük, az alábbi linkre kattintva jelezze nekünk:
 

Sértő tartalom bejelentése!


Felhívjuk kedves olvasóink figyelmét, hogy a BKV-figyelő blog nem tényeket, hanem olvasói észrevételeket közöl!



bkkfigyelo@outlook.com

A BKV-figyelő blog sokat használt e-mail címe a mai napon megváltozott. .

Észrevételeiteket, panaszaitokat, kérdéseiteket a bkkfigyelo@outlook.com címre várjuk! 

BKV-figyelő Mobil

Naponta frissülő menetrend, a legfrissebb budapesti hírek, kényelmesen olvasható blog, élő forgalomfigyelő. Ez a BKV-figyelő Mobil:

http://m.bkvfigyelo.hu

Hirdetés

Facebook

Korábbi bejegyzések

Legfrissebb kommentek